Friday 6 September 2013

ကၽြမ္းက်င္ပါမွ ေရာင္းပန္းလွမယ္


Jul 8, '10 12:58 AM
for everyone

“အေရာင္း သမားဆိုတာ ေမြးရာပါ မဟုတ္ပါဘူး။  ေလ႕က်င္႕ ပ်ိဳးေထာင္ ယူထား သူေတြပါ။ အေ၇ာင္းသမား အမ်ားစုၾကီးအဖို႕ အေကာင္းတကာ႕ အေကာင္းဆံုး  ေရာင္းခ်မႈေတြဟာ ၾကိဳးပန္း အားထုတ္မႈ မပါဘဲ အလိုအေလ်ာက္  ေရာက္ရွိလာတာ မဟုတ္ပါဘူုး။ ”
ထိတ္ထိတ္ၾကဲ အေရာင္းသမားၾကီးေတြ ေျပာေလ႕ရွိတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။  အဲဒါကေတာ႕ သူတို႕ရဲ႕ ေရာင္းခ်ေရးဆိုင္ရာ အခ်ီအခ် ေျပာဆို ေဆြးေႏြးရတဲ႕  ဒိုင္ယာေလာ႕ေတြဟာ ေရာင္းခ်ျခင္းျပဳဖို႕ အားထုတ္တာထက္ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႕   ဦးေႏွာက္ မုန္တိုင္းဆင္မႈ (brainstorming) လုပ္ေနရတာနဲ႕ ပိုျပီး တူညီေနတယ္လို႕  ခံစားမိတယ္ ဆိုတာပါဘဲ။ သူတို႕ရဲ႕ ဒိုင္ယာေလာ႕ေတြကို ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႕ျပီး   အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစတဲ႕ အေျခခံက်ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေျခာက္ရပ္ရွိပါတယ္။
  အဲဒါေတြကေတာ႕-
(က)ျပည္႕စံုမႈရွိျခင္း
“ေဖာက္သည္ေတြကို စကားေျပာဆိုရတဲ႕ အခါ” နဲ႕ “သူတို႕ေျပာတဲ႕ စကားကုိ  နားေထာင္ရတဲ႕ အခါ”  ေတြမွာ ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုႏိုင္မႈ စြမ္းအင္ ခိုင္မာတဲ႕ ယံုၾကည္မႈနဲ႕ စိတ္၀င္တစား ရွိမႈတို႕နဲ႕ ျပည္႕စံုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ခ)လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္မြန္ျခင္း
ေဖာက္သည္ေတြနဲ႕ ဆက္ဆံရာမွာ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈကို ထူေထာင္ျခင္း၊  အသိအမွတ္ျပဳမႈကို အသံုးခ်ျခင္းနဲ႕ ေဖာက္သည္တို႕အေပၚ စာနာမႈရွိေၾကာင္း  ထုတ္ေဖာ္ ျပသႏိုင္ျခင္းတို႕ကို ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ)ေမးခြန္း ထုတ္တတ္ျခင္း
ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္မႈရွိတဲ႕ ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း ဆိုင္ရာ  မဟာဗ်ဴဟာ တစ္ရပ္ကို ဖန္တီးပါ။ ျပီးေတာ႕ ေဖာက္သည္တို႕ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ အစစ္အမွန္ကို  ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ စူးစမ္း အစ္ထုတ္မႈ ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြကို ထိေရာက္စြာ အသံုးျပဳပါ။
(ဃ)နားဆင္ႏိုင္စြမ္း ရွိျခင္း
ေဖာက္သည္က ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုလာတဲ႕ စကားလံုးမ်ား၊  အသံေန အသံထားမ်ားနဲ႕ ေျခဟန္လက္ဟန္ ျပဳမႈမ်ားအေပၚ မွန္ကန္စြာ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ျပီး နားလည္ သေဘာေပါက္ႏိုင္စြမ္း ရွိရပါမယ္။
(င)ေနရာ ယူတတ္ျခင္း
ေဖာက္သည္တို႕ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႕အညီ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ထုတ္ကုန္ကို လုိအပ္သလို  ျပဳျပင္ မြမ္းမံေပးျခင္း အားျဖင္႕ ေဖာက္သည္ ရရွိမယ္႕ “တန္ဖိုးနဲ႕ အသံုး၀င္မႈ” တုိ႕ကို  ဆဲြေဆာင္မႈရွိတဲ႕ အသြင္အျပင္နဲ႕သရုပ္ေဖာ္ တင္ျပပါ။
(စ) စစ္ေဆးျခင္း
ေဖာက္သည္ရဲ႕ နားလည္ သေဘာေပါက္မႈနဲ႕ သေဘာတူညီမႈ အတိုင္းအတာတုိ႕ကို  တိုင္းထြာ ခန္႕မွန္းဖို႕အတြက္ ခင္ဗ်ား ေျပာဆိုခဲ႕သမွ်နဲ႕ ပက္သက္ျပီး ေဖာက္သည္ရဲ႕  တံု႕ျပန္ သေဘာထားကို အစ္ထုတ္ၾကည္႕ပါ။
အထက္ ေဖာ္ျပပါ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြဟာ ေရာင္းခ်ေရးဆိုင္ရာ  လက္နက ္ကိရိယာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္တာနဲ႕ အမွ်  အေရာင္းသမား တစ္ေယာက္ဟာ ပိုမိုျပီး ထိေရာက္မႈ ရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  အဆုိပါ ကၽြမး္က်င္မႈ ေတြထဲက တစ္ခုခုမွာ အားနညး္ေနျခငး္က အေရာင္း ထိေရာက္မႈကို  အဟန္႕အတား ျဖစ္ေစ ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင္႕ အေရာင္းသမား တစ္ေယာက္ဟာ  ေဖာက္သည္နဲ႕ ရင္းႏွီး ခ်စ္ၾကည္မႈရွိေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဘူး ဆိုရင္  သူေမးလာသမွ် ေမးခြန္းေတြကို ေဖာက္သည္က မွန္ကန္ ပြင္႕လင္းစြာ ေျဖၾကားဖို႕  အလားအလာ နည္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႕ အေရာင္း သမားဟာ ညံ႕ဖ်င္းတဲ႕ နားေထာင္သူ  တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ႕မယ္ဆိုရင္ ေဖာက္သည္ရဲ႕ ေျဖၾကား ခ်က္ေတြဟာ အခ်ည္းႏွီး တန္ဖိုးမဲ႕  ျဖစ္သြား ပါလိမ္႕မယ္။ ျပီးေတာ႕ ေဖာက္သည္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကုိ  နားလည္ သေဘာေပါက္မႈ ကင္းမဲ႕ျခင္း အားျဖင္႕ ေဖာက္သည္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကုိ  ျဖည္႕ဆည္း ႏိုင္တဲ႕ စြမ္းပကားနဲ႕  ျပည္႕စံုဖို႕ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိသေလာက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္နဲ႕ ဒိုင္ယာေလာ႕ လုပ္ျပီး ေရာင္းခ်ျခင္း ျပဳရာမွာ ထုတ္ကုန္ဆိုင္ရာ  အသိပညာ ဗဟုသုတနဲ႕ နည္းပညာ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႕ လုိအပ္တာ  မွန္ေပမဲ႕  ေဖာက္သည္နဲ႕ ပက္သက္တဲ႕ ဗဟုသုတနဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႕ ဟာလညး္  တန္းတူ ညီမွ်ရွိရမယ္႕ အရည္အခ်င္း ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဖာက္သည္နဲ႕ အခ်ီအခ် ေျပာဆို  ေဆြးေႏြး ေရာင္းခ်ရတဲ႕ ဒိုင္ယာေလာ႕လုပ္ျပီး ေရာင္းခ်ျခင္းမွာ အေရာင္းသမားဟာ  အရင္းအျမစ္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္လာပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႕  ေဖာက္သည္ရဲ႕ သီးျခား လိုအပ္ခ်က္ကို ျပည္႕စံုစြာ  နားလည္ သိရွိသူ ျဖစ္တဲ႕အေလွ်ာက္ အေရာင္းသမားဟာ အဆိုပါ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည္႕ဆည္း ႏိုင္ေအာင္ သူ႕ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ကို  စီမံ ဖန္တီးႏိုင္လို႕ပါပဲ။ ဒိုင္ယာေလာ႕ လုပ္ျပီး ေရာင္းခ်ျခင္းမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႕ အတြက္   အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ႕တဲ႕ အဓိက အေရးပါေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေျခာက္ရပ္ကုိ  ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုပါ ကၽြမး္က်င္မႈေတြ ပိုမို ထက္ျမက္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ႕  နည္းလမ္း တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ႕ ေအာက္ပါ အတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁)မိမိမွာ အဓိက အေရးပါတဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေျခာက္ရပ္ ဘယ္ေလာက္အထိ  ျပည္႕စံုျပီလဲ ဆိုတာကုိ အကဲျဖတ္ပါ။
ကၽြမး္က်င္မႈေတြကို အေသအခ်ာ အဆင္႕ ခြဲျခား သတ္မွတ္ပါ။  မိမိရဲ႕ အားသာခ်က္မ်ားနဲ႕ တိုးတက္မႈရွိတဲ႕ နယ္ပယ္တို႕ကုိ ထုတ္ေဖာ္ သတ္မွတ္ပါ။   အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုမွာ ကၽြမး္က်င္မႈ တစ္မ်ိဳးကိုသာ အကဲျဖတ္ ဆန္းစစ္ျပိး   ေနာက္ထပ္ တဆင္႕  တိုးတက္ ျမင္႕မား လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ။
(၂)မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္မႈ ျပဳပါ။
ေရာင္းခ်ေရးအတြက္ ဆက္သြယ္ ေတြ႕ဆံုမႈ တစ္ခု ျပဳလုပ္ျပီးတိုင္း  ေဆြးေႏြး ညွိႏႈိင္းခဲ႕တဲ႕ အေၾကာင္းအရာမ်ား နည္းတူ မိမိရဲ႕ ကၽြမး္က်င္မႈ ေတြကုိလညး္  ေ၀ဖန္ အကဲျဖတ္မႈ ျပဳလုပ္ပါ။
(၃)သေဘာထား တံု႕ျပန္ ေျပာၾကားဖို႕ ေတာင္းဆိုပါ။
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႕ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြက  ခင္ဗ်ား အေပၚ ဘယ္လိုထင္ျမင္ ယူဆသလဲဆိုတာ သိရွိႏိုင္ေအာင္ သူတို႕ ခင္ဗ်ား အေပၚမွာ ထားရွိတဲ႕  သေဘာထားကုိ တံု႕ျပန္ ေျပာၾကားေပးဖို႕ ေတာင္းဆိုပါ။

Ref: The Sales Success Handbook-Sharpen your critical skills by Linda Richardson
မွတ္ခ်က္။    ။ အခြင့္အလန္းဂ်ာနယ္ မွ ကူးယူ ေဖာ္ၿပပါသည္

No comments:

Post a Comment